Yazılar

14 Şub 2011

Oklavayla Cam Silmek

Camlarımız kirlenmiş bugün. Sanki hemen 5 dakikada kirlenmiş gibi..
Annem başımda "kalk, kalk! şu camları sil, kolum ermiyo' benim" diyor. Hay bin günaydın anne sana, sabah sabah nerden aklına geliyor ilahiii diyeceğim geldi, demedim. Dur de be kadın, bi2 kahvaltı yapayım öyle yaparım, tamam silerim camları diyesim geldi.. Onu da demedim.

Kalktım cama baktım. Harbiden de kirlenmiş lan dedim. Niye dün fark etmedim ki o kadar da dışarı bakmıştım halbuki güzel güneş güneş batarken.

Tatil için geldiğin evde, kısa süreli vakit geçireceğin evde, hem annenin hem de babanın birden hasta olması ve de senin onlara bakıyor olman ne fena bir şeymiş. Baban bataniye altında, annen de yorganın... En sevdiği şeyleri yaparlar: televizyon izlemek... Sen de hizmet edersin. Değil mi?

Halleri görüp hizmet edesim geldi; ama yapmadım. Sanırım ben biraz hain evladım.

Kahvaltıyı yaptım. Kendimi bu berbat cam silme işinden sıyırmam gerekiyordu. Bir bahane bulmalıydım, bulamadım. Tam da bulamadım derken NTV'deki o alt yazı:
- Balıkesir'de anlık yağmur olacak..

İçten içten sevinmemle beraber " anne, bak yağmur yağacakmış.. bilirsin ben boşuna iş yapmayı sevmem!! silecem yeniden kirlenicek" diyecektim, harbiden de demişim. "-Cek" ekini söylememi bitirmemle farkına vardım. Ama "itirazım var hakim bey" tavrım sonuçsuz kaldı. Sonuç olarak koca koca camlar beni bekliyor ruh hali içinde büzüldüm kaldım.

O lanet yeşil bezi alıp cama çıkar gibi oldum ki. Durdum. Sanırım bu işin daha kolayı vardı. Kolun yetişemeyeceği yerler için yerli aklı devriye sokup oklavaya koştum. Camın pisliği artık oklavanın ucunda kavuşamadığı aşkına erişme mutluluğunu elinde bulunduran yeşil bezde oldu. Oklavada da pislik vardı ama aldırmadım.

İş bitti sonuçta. Gidip yatabilirim. Yattım da, televizyon da seyrettim.

Ödülüm de annemin benim için kendi elleriyle yufkasını açıp yaptığı ıspanaklı gözleme oldu. Evet annemin kendi elleriyle açtı yufkayla...
Evet annemin açtığı yufkayla...
Evet annemin açtığı,
eliyle,
hayır eliyle açamaz,
oklavayla mı,
evet oklavayla açtığı...

Gözleme!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder