Yazılar

8 Şub 2013

Bet

Odanın duvarı rutubet olmuş. Kabar, kabar, kabarmış. Uyanınca gördüm.
Kitaplıktan kitaplar sarkmış. Bir kaçı yere düşmüş. Düşenin kısmetiymiş, okudum.
Kitabı alıp yürürken serçe parmağım halıya takılmış. Canım da nasıl yandı!
Yürürken salona bir örümcek tavandan iniyordu aşağıya. Yol verdi, geçtim.
Sağ ol demedim, ayıp oldu.
Yine kitaba başlayamadım. İkinci sayfada sıkıldım. Ön sözü ağır geldi, okuyamadım.
Salonda öylece uzandım.
Salonun duvarı rutubet olmuş. Nasıl, nasıl kabarmış:
Annem görünce "alllllluuuuuuuuuuu" diye haykırmış.
Duyunca anladım
Rutubet fena, rutubet kötü.
Kişinin uyuşukluğu geçer duvara, nem artar, iletken olur hava.
Düşmese kitap okumazsın.
Kabarmasa duvar, havalandırmazsın.
Takılmasa parmak, canın acımaz.
Sanırsın, acımaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder